Schade inspectie magazijn

Heeft u schade ontdekt aan uw magazijnstellingen? Dan is het verstandig om deze schade te laten inspecteren door een professional. Safety Support staat graag voor u klaar: wij verzorgen een uitvoerige schade inspectie in uw magazijn, waarbij we u voorzien van advies over eventuele vervolgstappen. We leggen u meer uit over de schade inspectie en het schaderapport voor uw magazijn.

Wat gebeurt er bij een schade inspectie in het magazijn?

Bij een schade inspectie komen we op locatie om een (of meer) specifieke schade(s) te beoordelen. Indien nodig wordt er door de inspecteur advies gegeven hoe te handelen, zoals het ontlasten van de stelling en de te blokkeren locaties.

Aan de hand van de rapportage kan men vervolgstappen ondernemen. Materialen kunnen worden besteld en eventueel aanwezige en geschikte reservematerialen kunnen worden gebruikt ter reparatie.

Welke schades komen het vaakst voor?

In het schaderapport van uw magazijn rapporteren we de schade(s) aan magazijnstellingen. Hierbij letten we op een aantal verschillende zaken. Er zijn namelijk een aantal veelvoorkomende schades in magazijnen:

  • Beschadigde schoring
  • Beschadigde staanders (stijlen)
  • Beschadigde liggers
  • Ontbrekende aanrijdbescherming
  • Ontbrekende draagkracht gegevens van de stellingen

Wanneer we de schades hebben geïnspecteerd, kijken we ook naar de status van de beschadigingen. Deze worden gecodeerd met de juiste kleurcode: groen, oranje of rood.

Wat kan Safety Support voor u doen?

Onze diensten

Zeker van een veilig magazijn?

Maak kennis met onze aanpak

Codes in het schaderapport van het magazijn

Om te weten welke actie vereist is bij de schades, werken wij met kleurcodes. Elke kleurcode staat voor een andere actie. U kunt de verschillende codes en hun betekenissen hier vinden:

  • Code groen: u hoeft niet direct actie te ondernemen. Wij noteren de schade in het schaderapport en deze dient gecontroleerd te worden bij een volgende inspectie
  • Code oranje: de schade heeft invloed op de capaciteit van de installatie. Hierdoor moet de installatie worden ontlast en deze mag slechts beperkt gebruikt worden. Zodra de lading is verwijderd van een beschadigde onderdeel, mag het onderdeel pas opnieuw worden geladen nadat de reparatie is uitgevoerd. Binnen 4 weken na de magazijn inspectie dient u de schade te repareren. Elke stelling met een Oranje risico-categorie schade welke niet binnen de termijn van 4 weken op wordt gelost dient opnieuw te worden beoordeeld als code Rood schade wanneer de herstelwerkzaamheden niet hebben plaatsgevonden binnen de gestelde termijn.
  • Code rood: de installatie dient onmiddellijk ontlast en afgezet te worden. Schade dient binnen 1 maand gerepareerd te worden

Heeft u een schade ontdekt in uw magazijn en wilt u deze laten inspecteren? Safety Support helpt u graag bij het inspecteren van schade aan uw stellingen. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.

Vraag nu een inspectie aan